Hongaars leren voor nederlanders bij de hongaarse school in Haarlem

Taallinks en rechts

Hartelijk welkom op de links-pagina, die nog in ontwikkeling is...

Beszéljünk magyarul!

Er zijn hier natuurlijk talloze taallinks te publiceren - dat gaan wij ook zeker doen - maar in de afgelopen jaren is een nieuwe Hongaarstalige cursusserie verschenen, Magyar OK waarbij een website hoort die ondersteuning geeft:  o.a. de antwoorden van de oefeningen, docentenhandleidingen, en Engels- en Duitstalige ondersteuning bij de opdrachten uit het werkboek.  Deel 4 voor vergevorderden verschijnt in de loop van het komende voorjaar 2018. Kijk ook op www.magyar-ok.hu.

Andere methoden en sites:

Een paar jaar geleden verscheen het gevorderdenboek, Jó szórakozást magyarul!, waarvan u het eerste hoofdstuk hier kunt downloaden.

Woordjes leren wordt gemakkelijker door de site Woordjesleren.nl, waarop nu de eerste woordjes staan van de nieuwe Basiscursus Hongaars van Hungarolingua en ook de woordenlijsten van Beszélj Magyarul! worden er de komende tijd op gezet (les 1 staat er al deesl op)

Al weer flink wat jaartjes geleden heeft de Hongaars televisiezender Duna Tévé een cursus Hongaars gebracht. De software en internetomgeving werden vervaardigd door het bedrijf ProfiMédia, dat in de de jaren '90 tal van educatieve cd-roms uitbracht, waaronder het door ons veel verkocht PicDic, een digitaal thematisch plaatjeswoordenboek.

U vindt hier een van de filmpjes van de cursus Szóról - Szóra van Duna Televízió: In de vierde minuut van dit filmpje gaat men naar de markt. Daarin komen veel uitdrukkingen voor die ook worden gebruikt in les 2 van het cursusboek Beszélj Magyarul!De teksten worden heel duidelijk uitgesproken.

Een leuke tip van onze oud-cursist Stefan: op YouTube staan veel fimpjes waarmee je Hongaars kunt oefenen, bijvoorbeeld deze van "HungarianPod101" http://www.youtube.com/user/HungarianPod101/videos?sort=dd&view=0&page=1

Hongaars in België:

Hongarije-liefhebbers in België die Hongaars willen leren, verwijzen wij u graag naar onze collega's in Gent. Ook zijn er cursussen Hongaars in Aalst en Leuven.

Op 25 februari is er een geweldige Hongaarse cultuurdag in (de buurt van) Leuven: HungaroMania.

Hongaars leren in Hongarije:

In Hongarije kunt u naar het privélesinstituut van Sándor Mátyás of naar de zomercursussenvan de Universiteit Debrecen of de Universiteit van Pécs.

Sok sikert!

Edwin van Schie

Hongarije Magazine,
Hongaarse School,